Sabtu, 27 Disember 2014

MH17 PULAK JADI MANGSA


Tahun 2014 mesti menjadi tahun yang paling diingati oleh rakyat Malysia. Ni dah kali ke-2 industri penerbangan negara kita mendapat imej buruk. Tanggal 17 Julai, MH17 telah ditembak ketika penerbangan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur. Pesawat MH17 dipercayai ditembak ketika melalui ruang udara Ukraine.

Kalau kita tengok media yang diuar-uar (media barat) diorang kata ni keje pro-russia. Ada yang jugak kata ni Russia punye keje. Tapi macam biasalah aku ni susah nak percaya semua media-media ni. Jadi aku pun siasat sendiri lah (online je) dan buat kesimpulan. Kesimpulan aku ni ikut koranglah nak terima ke tak.

Andai kata betullah kena tembak dengan Russia, apa sebabnya? negara kita takda masalah dengan Russia. Yang ada masalah Russia dengan Ukraine je. Di Ukraine pulak ada masalah dengan pro-russia (rakyat ukraine sendiri), kalu geng2 pro ni nak tembak MH17, apa motifnya? diorang nak fight dengan Ukraine je. Tapi, kalau lah Ukraine yang tembak pesawat kita,.......masuk akal jugak. Nak tau apa sebabnya?

Aku rasalah tak tau betul ke tak, andai ukraine yang tembak, diorang boleh menyalahkan 2 pihak dalam masa yang sama (Russia n pro-russia). So diorang da alasan untuk minta bantuan kroni2 satanic untuk tolong fight. Nak tau sape kroni ukraine, korang kena tau dulu apa motif geng pro-russia ni then baru korang akan tau (hahaha tak boleh bagitau direct la).
kemungkinan agenda zionis kot (wallahhualam)
Ok berbalik kepada MH17, kenapa mesti MH17? why always Malaysia yang jadi mangsa? soalan ni senang je budak kecik pun boleh jawab (haha). Tengok sape pemimpin kita sekarang ni. Aku bukan pro-pembengkeng tapi aku kecewa dengan anak Tun Razak ni. Malas nak cite sebab nanti lari tajuk pulak (hehe). Untuk pengetahuan korang, Malaysia telah menjadi perhatian negara-negara besar (uncle sam especially) sejak dulu lagi apabila negara kita ditadbir oleh ex-pm kita Tun M. So sekarang diorang ni nak peluang terhadap Malaysia samada cara elok atau tak elok. Diorang tunggu negara kita ditadbir oleh seseorang yang b*d*h untuk ambil peluang ni. Sekarang nampak gayanya diorang guna cara kasar (tengoklah apa dah berlaku kat negara kita sekarang). Apa yang hebat negara kita ni sampai diorang nak masuk campur, tu aku tak pasti walaupun aku apa sebabnya (rahsia negara). Bukan aku tak bagitau tapi aku tak pasti betul ke tak andaian aku ni. Walaupun macamanapun, kita sama2lah berdoa agar negara kita kembali aman dan makmur seperti dulu. Kita dah asyik leka dengan pengaruh dan propaganda anasir2 luar. Aku harap apa yang aku tulis ni korang dapat apa yang aku nak gambarkan. Sekian.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan