Sabtu, 3 Januari 2015

HIDUP SELEPAS BERGELAR STUDENT UKM

Assalammualaikum,

Fakulti Ekonomi & Pengurusan
selepas aku bergelar student ukm, hidup aku mulai berubah. Isnin hingga Jumaat kena pegi keje, Sabtu & Ahad, pegi kelas....Letih jugak wei. Tapi kalu nak dibandingkan dengan membe kelas aku yang len, diorang lagi letih sebab boleh dikatakan suma dah kahwinn. Mesti lagi penat.

pintu masuk utama UKM Bangi

Apabila tiba weekend, aku kena bangun awal (x awal sangat macam ari keje) and ready pegi kelas. Nak pegi kelas (UKM Bangi) kira-kira 30 minit perjalanan. Tu pun kalu trafik okla. Aku tinggal kat Mantin, N.Sembilan. So aku kena guna hway LEKAS untuk ke kelas. Lepas msuk hway, exit kajang selatan (Semenyih) and masuk Bandar Tech untuk shortcut ke Bangi.

pekan Mantin, N.Sembilan
dari highway Lekas exit semenyih
Dah sampai Bangi, terus ke UKM yang berdekatan dengan stesen KTM. Jalan lagi baru jumpa UKM, tapi aku masuk pagar bukan utama sebab dekat dari jalan yang aku guna.

jalan masuk ke stesen komuter, UKM Bangi
Selain jalan ni, ada jalan lain yang guna untuk kelas tapi masa perjalanan dekat sejam la. Jalan ni aku guna bila jalan ke hway Lekas sesak (kadang2 je sesak). Jalan yang dimaksudkan adalah Hway Utara-Selatan.
Nak guna hway ni aku kena gerak ke Nilai dulu baru boleh nek hway. Ikut hway ni lagi nak exit, exit ukm bangi terus la (da signboard).
dari highway Utara-Selatan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan